مقدمه ای بر انرژی زیستی مولکولی شامل تعامل گیرنده لیگاند بر مفاهیم انرژی و کاربردهای بیولوژیکی آنها ، از جمله مطالعه برهمکنش های لیگاند و گیرنده متمرکز است. این کتاب محاسبات کمی را ارائه می دهد و موضوعاتی را مطرح می کند که در سالهای اخیر در علوم بیوشیمیایی و علوم مرتبط برجسته تر شده اند ، از جمله قوانین اول و دوم ترمودینامیک ، مفهوم آنتروپی ، انرژی آزاد یا پتانسیل شیمیایی ، پتانسیل انتقال گروه ، رفتار فیزیکوشیمیایی ، و سینتیک آنزیم. این جلد در 10 فصل تنظیم شده است و با مرور کلی محدوده انرژی و دو رویکرد کلی در این زمینه آغاز می شود: رویکرد کلاسیک یا پدیدارشناسی و رویکرد آماری مولکولی. فصل های بعدی مفاهیم انرژی و آنتروپی را در زمینه قوانین اول و دوم ترمودینامیک ، همراه با روابط بین کار ، گرما ، انرژی و آنتروپی به عنوان شاخص خستگی بررسی می کند. سپس بحث به عملکرد انرژی آزاد و روشهای کلی برای محاسبه انرژیهای استاندارد استاندارد تغییر می کند. این کتاب همچنین خواننده را با رابطه اساسی بین پتانسیل شیمیایی (انرژی آزاد) و غلظت آشنا می کند. پیوند با انرژی بالا و مفهوم پتانسیل انتقال گروه ؛ استفاده از روشهای ترمودینامیکی در تجزیه و تحلیل رفتار فیزیکوشیمیایی ؛ و ترمودینامیک آماری فصل پایانی تعداد لیگاندهایی را که توسط نهاد گیرنده محدود شده اند ، میزان قوی بودن لیگاندها و ماهیت مولکولی نیروهای متقابل لیگاند-گیرنده را مورد بررسی قرار می دهد.برای اولین بار در نوع خود ، معرفی روشهای بیوفیزیکی برای تحقیقات پروتئین و اسید نوکلئیک به عنوان متنی برای محققان و دانش آموزان با تجربه عمل می کند که نیاز به معرفی این رشته دارد. هر فصل توضیحی از اساس فیزیکی روش ، نوع اطلاعاتی که ممکن است با روش بدست آید ، نحوه تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها و در صورت لزوم ، نکات عملی در مورد روش ها و تجهیزات ارائه می دهد. پلیمرهای زیستی و پلاستیک های تجزیه پذیر کار می کنند و به موضوعات مورد نیاز برای توسعه موفقیت آمیز محصولات پلاستیکی زیستی می پردازد.
در حالی که تقاضای قابل توجهی برای استفاده از بیوپلاستیک در صنعت وجود دارد ، پردازش این پلاستیک های بیولوژیکی یک چالش بزرگ است. این کتاب درک اساسی و کاربردی از تفاوت بین پلاستیک های زیستی و پلیمرهای زیست تخریب پذیر و مهندسین پلاستیک را به همراه راهنمایی در مورد روش های مختلف مورد استفاده برای پردازش بیوپلاستیک در اختیار دانش آموزان قرار می دهد.
این کتاب همچنین افزودنی ها و اصلاح کننده های زیست پلیمرها و تأثیر آنها بر خواص را پوشش می دهد. به عنوان مثال می توان به کاربردهای تجاری پلاستیک های زیستی ، بیوپلاستیک های فعلی در حال توسعه و روندهای آینده در صنعت اشاره کرد.مهندسان ، محققان ، تکنسین ها و دانشجویان را قادر می سازد تا رابطه تعیین کننده بین تکنیک های مختلف پردازش ، مورفولوژی ، خواص مکانیکی و کاربردهای بیشتر پلیمرهای زیست پایه را درک کنند.
مواد افزودنی و اصلاح کننده های زیست پلیمرها و تأثیر آنها بر خواص را پوشش می دهد
شامل نمونه هایی است که کاربردهای تجاری بیوپلاستیک ها ، بیوپلاستیک های فعلی در حال توسعه و روندهای آینده در صنعت را نشان می دهد
این امر مهندسان ، محققان ، تکنسین ها و دانشجویان را قادر می سازد تا رابطه تعیین کننده بین تکنیک های مختلف پردازش ، مورفولوژی ، خواص مکانیکی و کاربردهای بیشتر پلیمرهای زیستی را درک کنند.
این کتاب یک رویکرد مهندسی واقعی برای صنعت در زمینه پردازش بیوپلیمرها و پلاستیک های زیست تخریب پذیر ارائه می دهد - بحث در مورد سهولت استفاده از پلیمر ، خواص مکانیکی و حرارتی ، میزان تجزیه بیولوژیکی در محیط های خاص ، و مزایا و معایب پلاستیک های زیستی خاص.