تیمی که در زیرزمین دادگاه می سی سی پی برای یافتن شواهدی در مورد قتل امت تیل نوجوان سیاهپوست،  حکم صادر نشده را پیدا کردند  که یک زن سفیدپوست را در ربودن او در سال 1955 متهم کرد و بستگان تیل که جست و جو را آغاز کردند، از مقامات می خواهند که سرانجام نزدیک به 70 سال بعد او را دستگیر کنند. .

الموس استاکستیل، کارمند منطقه لفلور روز چهارشنبه به آسوشیتدپرس گفت: حکم دستگیری کارولین برایانت دانهام - که در سند با نام "خانم روی برایانت" شناخته می شود - هفته گذشته در داخل یک پوشه پرونده که در یک جعبه قرار داده شده بود کشف شد
او گفت که اسناد در داخل جعبه‌ها به تفکیک دهه نگهداری می‌شوند، اما هیچ چیز دیگری وجود ندارد که نشان دهد این حکم به تاریخ 29 اوت 1955 کجا بوده است.
استوکستیل، که ضمانت نامه را به عنوان واقعی تایید کرد، گفت: "آنها بین دهه 50 و 60 آن را محدود کردند و خوش شانس بودند."

جستجو توسط بنیاد میراث Emmett Till آغاز شد و شامل دو عضو خانواده تیل شد: دبورا واتس، رئیس بنیاد. و دخترش تری واتس. آنها از مقامات می خواهند که از حکم برای دستگیری دانهام استفاده کنند، کسی که در زمان قتل با یکی از دو مرد سفیدپوست که تنها چند هفته پس از ربوده شدن تیل از خانه یکی از اقوام، کشته و به رودخانه انداخته شد، محاکمه و تبرئه شد.

تری واتس در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفت: «آن را سرو کنید و از او شارژ کنید.

دانهام در آگوست 1955 با متهم کردن تیل 14 ساله به پیشروی های نامناسب در یک فروشگاه خانوادگی در مانی، می سی سی پی، پرونده را آغاز کرد. یکی از پسرعموی تیل که در آنجا بود، گفته است که تیل به این زن سوت زد، که در برابر قوانین نژادپرستانه اجتماعی می سی سی پی در آن دوران بود.

شواهد نشان می دهد که زنی، احتمالاً دانهام، تیل را برای مردانی که بعداً او را کشتند، شناسایی کرده است. حکم دستگیری دانهام در آن زمان منتشر شد، اما کلانتر شهرستان لفلور به خبرنگاران گفت که نمی‌خواهد این زن را "آزار" دهد، زیرا او دو فرزند خردسال برای نگهداری دارد.

دانهام اکنون در دهه 80 زندگی خود و اخیراً در کارولینای شمالی زندگی می کند، علناً در مورد درخواست ها برای پیگرد قانونی خود اظهار نظر نکرده است. اما تری واتس گفت که خانواده تیل بر این باورند که حکم متهم کردن دونهام به آدم ربایی، شواهد جدیدی است.

او گفت: "این چیزی است که ایالت می سی سی پی برای پیشبرد نیاز دارد."

دواین ریچاردسون، دادستان منطقه، که دفتر او پرونده ای را تحت تعقیب قرار می دهد، از اظهار نظر در مورد حکم خودداری کرد اما به  گزارش دسامبر  در مورد پرونده Till از وزارت دادگستری استناد کرد که گفت هیچ پیگرد قانونی امکان پذیر ریکی بنکس، کلانتر شهرستان لفلور، با تماس با AP در روز چهارشنبه گفت: "این اولین بار است که من از یک حکم قضایی اطلاع دارم."

بنکس که در زمان کشته شدن تیل 7 ساله بود، زمانی که یک دادستان سابق منطقه پنج یا شش سال پیش در مورد این پرونده تحقیق کرد، گفت: "هیچ چیزی در مورد حکم قضایی گفته نشد".

بنکس گفت: "من می بینم که آیا می توانم یک نسخه از ضمانت نامه را دریافت کنم و با DA تماس بگیرم و نظر آنها را در مورد آن دریافت کنم." به گفته بنکس، اگر این حکم همچنان قابل اجرا باشد، باید با افسران اجرای قانون در ایالتی که دانهام در آن زندگی می کند صحبت کند.

رونالد جی. ریچلاک، استاد حقوق در دانشگاه، گفت: حکم‌های دستگیری ممکن است به دلیل گذشت زمان و شرایط تغییر کند، "بیات" می‌شوند، و به گفته رونالد جی. دانشگاه می سی سی پی

او گفت، اما همراه با هرگونه شواهد جدید، حکم بازداشت اصلی «کاملاً» می‌تواند گام مهمی در جهت ایجاد دلیل احتمالی برای شروع یک پیگرد جدید باشد.

ریچلاک گفت: "اگر شما جلوی یک قاضی می رفتید، می توانید بگویید: "روزی روزگاری قاضی تشخیص داد که علت احتمالی وجود دارد، و امروز اطلاعات بسیار بیشتری در دسترس است."

تیل، که اهل شیکاگو بود، در 24 آگوست 1955 وارد فروشگاهی شد که در آن زمان دانهام 21 ساله در آن زمان در می سی سی پی کار می کرد. یکی از بستگان تیل که در آن زمان آنجا بود، ویلر پارکر، به AP گفت که تیل در سوت زد. زن دانهام در دادگاه شهادت داد که تیل نیز او را گرفت و اظهارنظری زننده کرد.

دو شب بعد، روی برایانت، شوهر آن زمان دانهام، و برادر ناتنی‌اش، جی دبلیو میلام، مسلحانه در خانه روستایی لفلور کانتی عموی تیل، موز رایت، ظاهر شدند و به دنبال جوانان بودند. جسد وحشیانه تیل که توسط یک هوادار سنگین شده بود، چند روز بعد در یک شهرستان دیگر از رودخانه بیرون کشیده شد. تصمیم مادرش برای باز کردن تابوت تا عزاداران در شیکاگو بتوانند ببینند چه اتفاقی افتاده است، به جنبش حقوق مدنی ساختمان آن زمان کمک کرد.

برایانت و میلام از قتل تبرئه شدند اما بعداً در مصاحبه ای با یک مجله به قتل اعتراف کردند. در حالی که هر دو مرد در حکمی که دانهام را به آدم ربایی متهم می‌کرد، نام برده شد، مقامات پس از تبرئه آنها این پرونده را پیگیری نکردند.

رایت در طول محاکمه قتل شهادت داد که فردی با صدای "سبک تر" از صدای مردی که از داخل یک کامیون وانت شناسایی شده بود و آدم ربایان او را از خانه خانواده بردند. شواهد دیگر در پرونده های FBI نشان می دهد که اوایل همان شب، دانهام به شوهرش گفت که حداقل دو مرد سیاه پوست دیگر فرد مناسبی نیستند.