روز چهارشنبه، تنها چند روز پس از کشته شدن حداقل 53 نفر در آنچه که به عنوان یکی از مرگبارترین حوادث قاچاق در ایالات متحده توصیف می شود، گرگ ابوت، فرماندار تگزاس، اقدامات گسترده جدیدی را در امتداد مرز جنوبی ایالت خود اعلام کرد که به گفته او "مرز رو به رشد پرزیدنت بایدن را کاهش دهد. بحران».

اعلامیه ایگل پس، تگزاس، یکی از شلوغ‌ترین گذرگاه‌ها برای افرادی که از مکزیک به ایالات متحده می‌آیند، شامل اضافه شدن تیم‌های ضربتی DPS، هر کدام متشکل از 20 سرباز، به این گذرگاه می‌شود تا «تشخیص و جلوگیری از مرزهای غیرقانونی». عبور و مرور و دستگیری مهاجران غیرقانونی».

فرماندار ابوت گفت: "پرزیدنت بایدن به جای حمله به مشاغل سخت کوش تگزاسی ها و تولید نفت در حوضه پرمین، باید بر رسیدگی به بحران انسانی که رهبری بی پروا او در مرز ایجاد کرده است، تمرکز کند."

علاوه بر تیم های اعتصاب، فرماندار جمهوری خواه همچنین اعلام کرد که DPS پست های بازرسی جدید خودرو را با هدف قرار دادن نیمه کامیون ها بلافاصله اجرا خواهد کرد.

آقای ابوت گفت: "ایالت ستاره تنها دست نخورده نخواهد نشست، زیرا دولت فدرال تصمیم می گیرد تعداد تاریخی عبور غیرقانونی، قاچاق انسان و قاچاق مواد مخدر مرگبار فنتانیل از مکزیک به ایالات متحده را نادیده بگیرد." «دولت ما هیچ مسئولیتی بالاتر از تأمین امنیت عمومی برای شهروندانش ندارد. تا زمانی که رئیس جمهور بایدن تصمیم نگیرد قوانین مهاجرتی تصویب شده توسط کنگره را حفظ کند، ایالت تگزاس به استفاده از هر ابزاری که برای امنیت مرزها و حفظ امنیت تگزاسی ها - و آمریکایی ها در دسترس است، ادامه خواهد داد.
عکسی که این هفته توسط مقامات مهاجرت منتشر شد، هومرو زامورانو خندان را در حال عبور از مرز ایالات متحده و مکزیک نشان می دهد، چند روز قبل از اینکه این مرد 45 ساله توسط دادستان فدرال به اتهام قاچاق بیگانگان منجر به مرگ متهم شود.

بر اساس گزارش های پلیس، زامورانو، که گفته می شود در زمانی که مقامات این هفته او را دستگیر کردند، "خیلی از مواد مخدر استفاده می کرد" و خود را به عنوان یکی از بازماندگان پس از فاجعه ای که حداقل 53 کشته برجای گذاشت، ظاهر می شد.

به گفته دادستانی ایالات متحده در سن آنتونیو، زامورانو، راننده مظنون کامیونی که روز دوشنبه در کنار جاده در سن آنتونیو پیدا شد، اصالتا اهل شهر مرزی براونزویل تگزاس است.

در مصاحبه ای با نیویورک پست ، همسر جدا شده زامورانو از تصویر منفی که همسرش در اخبار دریافت می کرد عقب نشینی کرد و او را "مرد خوبی" توصیف کرد.

جنیفر دانکن به روزنامه نیویورکی گفت: «من در شوک هستم، یعنی حتی نمی‌دانم در مورد آن چه بگویم. "من می دانم که اگر می دانست که به کسی آسیب می رساند، کاری انجام نمی داد."

او گفت: «او تمام تلاشش را می‌کند تا به همه و همه کمک کند.

اولین جلسه دادگاه 45 ساله برای روز پنجشنبه برنامه ریزی شده است. در صورت محکوم شدن به این اتهام، ممکن است به حبس ابد یا مجازات اعدام محکوم شود.

موتور 52 سازمان آتش نشانی سن آنتونیو یکی از اولین خدمه ای بود که روز دوشنبه به صحنه یک خودروی 18 چرخ رسید، جایی که بیش از 60 نفر، که بعداً مرگ بیشتر آنها تایید شد، در داخل یک تراکتور-تریلر غرق شده و بدون دسترسی به آن گیر افتاده بودند. آب یا تهویه مطبوع

یکی از خدمه در اسکنر، که توسط خبرنگاران نیویورک تایمز بررسی شد، گفت: "به نظر می رسد تعداد زیادی از آنها قبلاً مرده اند." "ما شروع به مرتب سازی آنهایی خواهیم کرد که در حال حاضر نفس می کشند."

برای ساعت‌ها در غروب دوشنبه، اولین پاسخ‌دهندگان اختصاصی شروع به غربال کردن اجساد کردند که بعداً برای یافتن بازماندگان آن‌ها بسیار داغ توصیف شد. آن صحنه صحنه ای است که خدمه، که برخی از آنها هنوز مشغول پردازش صحنه های تیراندازی دسته جمعی در Uvalde بودند که شاهد کشته شدن 19 کودک و دو معلم بودند، به راحتی فراموش نخواهند شد.

دکتر برایان اوریت، دستیار مدیر پزشکی SAFD، به KSAT News گفت: «این صحنه وحشتناکی بود، چیزی که من هرگز فراموش نخواهم کرد، و برای همیشه با ما خواهد ماند .

جو آرینگتون، افسر اطلاعات عمومی، به KSAT گفت که طبق گزارش ها، روند توانبخشی برای اولین پاسخ دهندگان از اوایل شب دوشنبه آغاز شد. چند روز بعد، این حمایت تنها بزرگ‌تر شد، زیرا آنها به حمایت از ده‌ها نفری که برای ارائه خدمات خود در این هفته آمده بودند، ادامه می‌دهند، آنچه که به عنوان یکی از مرگبارترین حوادث قاچاق در تاریخ در خاک ایالات متحده رخ داده است.

ما یک تیم پشتیبانی همتا داریم. آقای آرینگتون در مصاحبه ای با این خبرگزاری گفت: این دسته از آتش نشان ها آموزش دیده اند و امدادگرانی که برای انجام جلسات توجیهی و مشاوره آموزش دیده اند.

او تأیید کرد که تیم پشتیبانی همتایان متشکل از بیش از 50 عضو با آموزش های تخصصی است.