شانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد شهادت ویرانگر کسیدی هاچینسون در پانل روز سه‌شنبه ششم ژانویه باعث شد تعدادی از حامیان دونالد ترامپ و رسانه‌های محافظه‌کار متوجه شوند که دیگر نمی‌توانند از اقدامات رئیس‌جمهور سابق دفاع کنند.
هاچینسون، دستیار ارشد سابق مارک میدوز، رئیس سابق دفتر کاخ سفید، در جلسه استماع کمیته مجلس نمایندگان، اتهامات مخربی را علیه ترامپ مطرح کرد.
اینها شامل ادعاهایی است مبنی بر اینکه ترامپ از مسلح بودن برخی از حامیانش در 6 ژانویه آگاه بوده است ، اما او اهمیتی نمی دهد زیرا "آنها اینجا نیستند تا به من صدمه بزنند." ترامپ پس از اینکه درباره افرادی که در تجمع Ellipse اسلحه حمل می‌کنند به او گفته شد، همچنان از حامیان خود خواست تا به سمت ساختمان کنگره، جایی که مراسم صدور گواهینامه کالج انتخاباتی در حال برگزاری بود، راهپیمایی کنند.
هاچینسون همچنین شهادت داد که ترامپ آنقدر عصبانی بود که نمی‌توانست به حامیانش در ساختمان کنگره بپیوندد، زیرا او سعی کرد فرمان لیموزین ریاست‌جمهوری معروف به "جانور" را بگیرد و به سمت یکی از ماموران سرویس مخفی رفت. که سعی کرد او را آرام کند.
در حالی که هنوز حامیان تندرو ترامپ وجود دارند که همچنان در کنار رئیس جمهور سابق هستند و شهادت هاچینسون را به عنوان "شنیده ها" رد می کنند، سایرینی که قبلا از او دفاع می کردند شروع به تغییر لحن خود کرده اند.
میک مولوینی، سرپرست سابق دفتر رئیس جمهور ترامپ ، به صراحت اعلام کرد که پس از شهادت هاچینسون دیگر نمی تواند از ترامپ حمایت کند.

"من از رئیس جمهور در برابر اتهامات تحریک به شورش دفاع کرده ام. من همان سخنرانی را که او ایراد کرده است، ده ها بار دیده ام. دیده ام که او را متهم به تلاش برای دامن زدن به خشونت بدون خشونت در نتیجه آن کرده ام. مولوینی روز چهارشنبه به CBS Mornings گفت: «از او دفاع کرده‌ام .

پیشنهادات اشتراک نیوزویک >
اما پس از دیروز که او شهادت داد که می‌دانست در اموال اسلحه وجود دارد و هنوز مردم را تشویق می‌کند تا به ساختمان کنگره بروند، مطمئناً نظر من را تغییر داد.»
سارا متیوز، معاون وزیر مطبوعات در دولت ترامپ، در توییتی نوشت: کسانی که تلاش می‌کنند نقش هاچینسون یا دسترسی او به وست وینگ را کم‌اهمیت جلوه دهند، «یا نمی‌دانند ترامپ WH چگونه کار می‌کرد یا در تلاش برای بدنام کردن او هستند، زیرا آنها می ترسم این شهادت چقدر افتضاح است."

حتی مطبوعات روپرت مرداک، که شامل برخی از سرسخت‌ترین حامیان ترامپ می‌شود، به نظر می‌رسد آسیب‌هایی را که شهادت هاچینسون وارد کرده است را تصدیق می‌کنند.

روز سه‌شنبه، برت بایر، گوینده فاکس نیوز ، ادعاهای هاچینسون را «قانع‌کننده» توصیف کرد، در حالی که نقل قول ادعایی از میدوز را برجسته کرد و گفت که ترامپ «برای اینکه حامیانش شعار « مایک پنس را آویزان کن » در ساختمان کنگره سر می‌دادند «مهم نیست»، زیرا او معتقد است که معاون رئیس جمهور "لایق آن است."
بایر در ادامه یک سری پست‌هایی را که ترامپ در Truth Social نوشته بود، در حالی که هاچینسون در حال ارائه شهادت خود بود، رد کرد - که این خود نشانه دیگری بود که رئیس‌جمهور سابق چقدر از ادعاهایش مضر است.

بایر گفت: "کیسی هاچینسون در کاپیتول هیل سوگند یاد می کند. رئیس جمهور در حقیقت اجتماعی اظهارات خود را بیان می کند."

اندرو مک کارتی، وکیل محافظه‌کار و مشارکت‌کننده مکرر فاکس نیوز، مقاله‌ای برای نیویورک پست متعلق به مرداک نوشت و استدلال کرد که پرونده متهم کردن ترامپ به جرم «به نظر می‌رسد که پس از شهادت هاچینسون قوی‌تر می‌شود».
مک کارتی می‌نویسد: «اهمیت شهادت کسیدی هاچینسون، دستیار کاخ سفید این است که نشان می‌دهد ترامپ در لحظاتی قبل از اینکه برای ایراد سخنرانی پرحاشیه‌اش در بیضی روی سکو حاضر شود، می‌دانست که اوباش تا دندان مسلح بودند، از جمله با سلاح گرم.

او می‌دانست که گروهی مسلح به سمت تپه می‌روند. با این حال، او عمداً با سخنرانی خود آنها را شلاق زد. علاوه بر این، او شخصاً قصد رهبری راهپیمایی اعتراضی را داشت.

هرچه شواهد قوی تر شود که ترامپ قصد داشته از تهدید ترسناک خشونت مسلحانه به نفع خود استفاده کند، احتمال متهم شدن او بیشتر می شود.»
مک کارتی قبلاً در زمان اولین استیضاح ترامپ از او دفاع کرده بود. او کتابی نوشت که به تحقیقات رابرت مولر در مورد دخالت روسیه در انتخابات 2016 و همچنین کمپین هیلاری کلینتون و دولت اوباما حمله کرد، با عنوان توپ تبانی: توطئه برای تقلب در انتخابات و تخریب یک ریاست جمهوری.

واشنگتن اگزمینر ، یکی دیگر از خبرگزاری های راستگرا، سرمقاله ای را منتشر کرد که در آن استدلال می کرد که شهادت هاچینسون نشان می دهد که ترامپ «بیش از هر زمان دیگری به قدرت نزدیک شود».

این مقاله می افزاید : "ترامپ مایه شرمساری است. جمهوری خواهان گزینه های بسیار بهتری برای رهبری حزب در سال 2024 دارند. هیچ کس نباید در غیر این صورت فکر کند، حتی کمتر از او حمایت
سی ان ان همچنین از دستیاران ترامپ نقل می کند که نامشان فاش نشده است، یکی از آنها اعتراف کرد که شهادت هاچینسون تحت سوگند برای رئیس جمهور سابق یک "بمب" بوده است. این مشاور که ظاهراً در یک گفتگوی گروهی با چند دستیار دیگر ترامپ است، گفت که هیچ یک از آنها ادعاهای او را "سهل" نمی‌دانستند.

دستیار ترامپ گفت: «برای اولین بار از زمان شروع جلسات، هیچ کس این موضوع را رد نمی کند.

برای اظهار نظر با دونالد ترامپ تماس گرفته شده است.
مولوینی - پس از سال‌ها باور نکردن آنچه که چشمانم می‌دید، بسیار شجاعانه تصمیم گرفتم یکی از آخرین افرادی در حلقه داخلی ترامپ باشم که تا حدودی از او فاصله گرفتم. شجاعت من بی نظیر است یک نمایه واقعی در شجاعت.