سئو یا بهینه سازی موتور جستجوگر SEO چیست؟
SEO مخفف  Search Engine Optimization  ( بهینه سازی موتور جستجو ) است. ویکی پدیا آن را چنین تعریف می کند: "روند بهبود قابلیت مشاهده یک وب سایت در نتایج ارگانیک موتورهای جستجوی مختلف".

کاملاً واضح است که سئو به نتایج ارگانیک اشاره دارد ، یعنی پرداخت نمی شود. گزینه مکمل (پرداخت هزینه برای هر کلیک برای رتبه اول برای یک جستجوی معین) به SEM یا بازاریابی موتور جستجو معروف است. برای استعاره ، SEO شبیه به این است که به دنبال پارکینگ رایگان خوب در کنار مکانی که باید بروید ، در حالی که SEM معادل پرداخت هزینه پارکینگ است.
ما قصد داریم اساسی را بررسی کنیم که در استراتژی آنلاین شما وجود ندارد:  سئو یا موقعیت یابی وب .

داشتن یک وب سایت برای نام تجاری یا شرکت شما اساس هر حضور دیجیتالی است ، اما اگر اطمینان حاصل نکنید که مخاطب آن را پیدا می کند ، تلاش برای ایجاد آن بی فایده است. بنابراین ، ضروری است که Google برای شما مناسب باشد. بیایید ببینیم  SEO چیست ، چرا از اهمیت بالایی برخوردار است و موتورهای جستجو چگونه کار می کنند.
فهرست مطالب
سئو یا بهینه سازی موتور جستجو چیست؟
منشا سئو چیست؟
چرا سئو یا موقعیت یابی وب مهم است؟
درک SEO: موتورهای جستجو
10 کلید موقعیت یابی SEO
استراتژی های اصلی SEO
Blackhat vs Whitehat
اهمیت اولین نمایه سازی موبایل و بهترین روش ها
تحلیل سئو: بهترین ابزارها
SEM و SEO: چه تفاوت هایی دارند
گوگل و سئو محلی
ایجاد پیوند و استراتژی ارسال مهمان
چگونه نمایندگی سئو خود را انتخاب کنیم؟
منابع یادگیری سئو
 

همانند تقریباً همه رشته های بازاریابی آنلاین ،  SEO  نیز طی سالهای گذشته بسیار پیشرفت کرده است . در اصل ، تکنیک های موقعیت یابی وب بسیار ابتدایی بودند و به شدت به تکرار برخی از کلمات کلیدی خاص متکی بودند ، در حالی که اکنون تجربه کاربر بسیار مهمتر است.

مفاهیم و تکنیک هایی که شما باید در دنیای SEO در نظر بگیرید عبارتند از:

مشاور جستجوگرها . متخصصانی که مسئولیت مشاوره به شما ، کمک به شما و توسعه استراتژی موقعیت یابی موتور جستجو را دارند.

موقعیت آلی یا طبیعی . این استراتژی محتوا است که مبتنی بر جستجوی اولین موقعیتهای ارگانیک در موتورهای جستجو است.

تحلیل سئو . این بخش بر روی تجزیه و تحلیل داده های موقعیت یابی SEO ، برای بهبود و بهینه سازی محتوا در زمان واقعی متمرکز بود.

موقعیت یابی SEO  یا  موقعیت یابی وب . آنها مترادف های دیگر موقعیت طبیعی و آلی هستند. انواع مختلفی از تکنیک ها برای رسیدن به این هدف وجود دارد.

بهینه سازی موتور جستجو . موقعیت طبیعی در موتورهای جستجو. هر جستجو SERP نامیده می شود.

نمایه سازی همراه اول . Google برای جمع آوری نتایج جستجو از اطلاعات موجود در نسخه موبایل یک وب سایت استفاده می کند.

بازاریابی SEO . تمام روشهای بازاریابی بر بهبود رتبه بندی ارگانیک موتور جستجو متمرکز شده است.

استراتژی سئو . برنامه ریزی تکنیک های توسعه یافته برای بهبود موقعیت وب.

مهمان وبلاگ نویسی . نویسندگان مهمان در یک وبلاگ. اگر نویسندگان افراد مهمی در این بخش باشند ، ارزش و اهمیت می بخشد.

پیوند ساختمان . استراتژی مبتنی بر جستجوی پیوندهای ورودی به وب سایت ما.

Blackhat SEO . تکنیک های جستجوگرها توسط موتورهای جستجو مجازات می شوند.

Whitehat SEO . تکنیک های SEO که توسط موتورهای جستجو تأیید می شوند ، اخلاقی هستند و به توسعه یک SEO سالم و با دوام کمک می کنند.

نمایندگی سئو . شرکت های متخصص در موقعیت یابی موتور جستجو.

جستجوگرها و SEM . تفاوت بین دو مفهوم مربوط به ظاهر شدن در موتورهای جستجو. اگرچه SEO موقعیت ارگانیک و SEM استراتژی پرداخت برای نمایش در تبلیغات است.

سئو در گوگل . استراتژی SEO بر "دوست داشتن" پرکاربردترین موتور جستجو در سراسر جهان متمرکز شده است.

جستجوگرها محلی . استراتژی موقعیت یابی متمرکز بر ظاهر شدن در س theالات ایجاد شده توسط کاربران به صورت محلی (نزدیک به مکان ما) است.

کارشناس جستجوگرها . حرفه ای که حرفه و تجربه خود را در ایجاد استراتژی های SEO برای مشتریان متمرکز کرده است.

صفحات ستون و خوشه موضوع . نحوه ایجاد محتوای ستون برای رتبه بندی بهتر برای یک کلمه کلیدی خاص و سپس ایجاد یک خوشه محتوا در اطراف آن برای بهبود موقعیت صفحه ستون.

بهینه سازی SEO . تکنیک هایی که به دنبال بهبود موقعیت یک کلمه کلیدی یا محتوا هستند.

از طرف دیگر ، به طور کلی ، دو عامل اساسی برای تعیین موقعیت یک صفحه وجود دارد:  ارتباط و اقتدار .

 

ارتباط در موقعیت یابی وب
ارتباط یک صفحه وب را می توان  مطابقت آن با یک جستجوی خاص تعریف کرد ، یعنی اینکه چقدر به س questionال یا درخواست کاربر پاسخ می دهد. هدف گوگل و سایر موتورهای جستجو ارائه بهترین خدمات ممکن به کاربران با ارائه صفحات مرتبط با آنها است.

برای کنترل این عامل ، ما از تکنیک های SEO در سایت استفاده می کنیم  که اختصاص به بهبود وب سایت خودمان دارد. هدف آن این است که موتورهای جستجو بفهمند محتوای شما چیست و چگونه با جستجوهای کاربر ارتباط دارد. برای این منظور ، از تکنیک هایی مانند بهینه سازی کلمات کلیدی و URL ، کاهش زمان بارگیری ، بهبود تجربه کاربر و ... استفاده می شود.

 

اقتدار و سئو
دوم اینکه ما اختیار داریم ، که می توانیم آن را به عنوان محبوبیت یک وب سایت تعریف کنیم  . هرچه وب سایت از طریق پیوندها "رای" بیشتری کسب کند ، بهتر مورد توجه موتورهای جستجو قرار می گیرد.

برای ارتقا اقتدار یک وب سایت ، از تکنیک های SEO خارج از سایت استفاده می شود  که روی عوامل بیرونی خود وب سایت تمرکز دارد. آنچه در جستجوی بهبود پارامترهایی است که محبوبیت یک وب سایت را برای موتورهای جستجو تعریف می کند: پیوند به وب سایت ، حضور در شبکه های اجتماعی ، ذکر در رسانه ها ، تعداد کاربرانی که وب سایت ما را در نتایج جستجوی آنها نشان می دهد کلیک می کنند. ، و غیره.

در آخر ، لازم به ذکر است که ما همچنین می توانیم بین SEO White Hat (SEO) ، که مبتنی بر روشهای پیشنهادی توسط خود موتورهای جستجو است ، و SEO Black Hat ، که به دنبال استفاده از "شکافها" برای دستکاری به سرعت نتیجه می گیرد. اگرچه گاهی اوقات می تواند در کوتاه مدت نتیجه بگیرد ، اما در بلند مدت کلاه سیاه هرگز ارزش آن را ندارد.

 

منشا سئو چیست؟
اگرچه امروز کاملاً ضروری به نظر می رسد ، اما واقعیت این است که گوگل تا سال 96 ظاهر نشد و حتی امروز کشورهایی در جهان وجود دارند که محبوبیت خاصی ندارند. ریشه این نوع ابزارها که موتورهای جستجو نامیده می شوند به اوایل دهه 90 و زمانی که افزایش صفحات وب آغاز شد ، برمی گردد.

تقریباً همه صفحات وب یک هدف مشترک دارند: جذب ترافیک با کیفیت. موتورهای جستجو یکی از م waysثرترین روشها برای جذب بازدیدکنندگان بالقوه علاقه مند به موضوع وب مورد بحث است. مدیران وب این را فهمیدند و برای کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو شروع به رقابت با یکدیگر  کردند . سئو متولد شد.

 

چرا موقعیت یابی SEO مهم است؟
درک اینکه SEO چیست و استفاده از یک استراتژی خوب برای آینده برند شما ضروری است. به نظر شما اغراق می کنیم؟ نگاهی به این دلایل:

دید خود را چندین برابر کنید.  تصور کنید که می توانید وب سایت خود را برای مدت زمانی با 500000 جستجو ماهانه قرار دهید. اگر اولین نتیجه ای که در موتورهای جستجو ظاهر می شود ، 20٪ کلیک را در بر می گیرد ، شما 100000 بازدید ارگانیک ماهانه خواهید داشت ، یعنی هیچ هزینه اضافی ندارند.

وب سایت خود را بهبود ببخشید . به خوبی انجام شده است ، تکنیک های موقعیت یابی وب نه تنها صفحه شما را برای موتورهای جستجو بلکه برای خود کاربران نیز بهبود می بخشد. و بهبود تجربه کاربر به معنای بهبود نتایج است.

این یک سرمایه گذاری بلند مدت است . بهینه سازی وب سایت شما برخی هزینه های اولیه را در بر دارد ، اما اگر موفق شوید خود را در بین موقعیت های برتر قرار دهید ، منبع خارق العاده ای از ترافیک با کیفیت و بدون هیچ هزینه ای خواهید داشت. در ادامه مثال قبلی ، تصور کنید که از هر 100 کاربری که از وب سایت شما بازدید می کنند 1 نفر در نهایت خرید اینترنتی انجام می دهد و ارزش مشتری 100 یورو است. در این صورت شما می توانید ماهیانه 100000 یورو درآمد کسب کنید. و البته اگر برای چندین کلمه کلیدی رتبه بندی کنید یا به سئو بین المللی بروید ، مزایای آن چند برابر می شود.

وب سایت خود را سودآور کنید.  اگر شما برای ساختن وب سایتی که نشان دهنده نام تجاری شما باشد ، سرمایه گذاری ارزشمندی در پول ، زمان و منابع خود انجام داده اید ، مسئله منطقی این است که تا آنجا که ممکن است کاربران بیشتری از آن بازدید کنند تا از این سرمایه گذاری استفاده کنند.

تأثیر خود را در شبکه های اجتماعی افزایش دهید . موقعیت یابی وب باعث ایجاد هم افزایی با رسانه های اجتماعی می شود ، زیرا پیوندهایی که در شبکه ها به اشتراک گذاشته می شوند از عناوین و توصیفاتی استفاده می کنند که به عنوان بخشی از استراتژی موقعیت یابی خود بهینه سازی کرده اید.

اعتماد و اعتبار ایجاد کنید . همانطور که قبلاً توضیح دادم ، اقتدار و مرتبط بودن دو عامل کلیدی در SEO هستند. بنابراین ، هنگامی که وب سایت شما در میان اولین نتایج جستجو ظاهر می شود ، کاربران می دانند که سایتی است که شامل اطلاعات مورد نظر خود می باشد و مورد تایید بسیاری از کاربران قرار گرفته است. در نهایت ، این اعتماد به نفس را به آنها می دهد که برای تبدیل به آن نیاز دارند.

قابل اندازه گیری و بهینه سازی است.  می توانید نتایج کلیه تکنیک ها و فاکتورهای موثر در سئو سایت خود را ارزیابی کنید ، ببینید کدام یک بهترین نتیجه را می دهند و در صورت لزوم دوره را اصلاح کنید.

 

درک SEO: موتورهای جستجو
برای درک کامل نحوه عملکرد SEO ، باید ببینیم وقتی "عنکبوت های" گوگل در وب پرسه می زنند چه اتفاقی می افتد. عملکرد آن در دو مرحله  خزیدن و نمایه سازی خلاصه می شود .

برای درک چگونگی عملکرد ردیابی ، به سیستم حمل و نقل یک شهر بزرگ فکر کنید. هر صفحه وب یا سندی (مانند PDF یا تصویر) یک توقف است. برای ثبت محتوای هر توقف ، موتور جستجو باید کل شهر را جستجو کند و برای این کار از بهترین مسیر موجود استفاده می کند: پیوندها.

ساختار لینک از وب  چیزی است که صفحات به هم متصل است، که به همین دلیل آنها در بهینه سازی خیلی مهم است. ربات های موتور جستجو برای شروع جستجوی خود از آدرس های نقشه سایت و خزنده های قبلی استفاده می کنند و از یک لینک به لینک دیگر پیمایش می کنند. به این ترتیب آنها به اسنادی که در وب ذخیره شده اند می رسند.

همه وب سایت ها در همان عمق یا یک زمان خزیده نمی شوند. عنکبوت ها به ویژه به دلیل اینکه سایتی از ابتدا ساخته شده است یا سایت فعلی به روز شده است ، به خصوص جذب  محتوای جدید می شوند . زمان بارگیری نیز تعیین کننده است.

مرحله دوم نمایه سازی است. پس از یافتن این اسناد ، آنها به کرک کردن کد خود و ذخیره برخی از "قطعات" آن توجه می کنند تا هنگام جستجوی کاربر بتوان آنها را بازیابی کرد. همانطور که می توانید تصور کنید ، این "قطعات" در کنار هم حجم عظیمی از اطلاعات را نشان می دهد. به همین دلیل ، شرکت هایی مانند Google مراکز داده عظیمی دارند که این اطلاعات را در آنها ذخیره می کنند تا به راحتی قابل بازیابی باشند.

تمام این اطلاعات در مورد صفحات وب و اسناد موجود در شبکه  بر اساس محتوای آنها ، اقتدار و ارتباط آنها در یک سری از فهرست ها مرتب شده است  . این معیارها با گذشت زمان تکامل یافته و به طور فزاینده ای پیچیده تر می شوند. علاوه بر کلمات کلیدی ، عواملی مانند تاریخ انتشار ، اینکه آیا آنها حاوی عناصر چندرسانه ای هستند ، کیفیت محتوا و بسیاری موارد دیگر در نظر گرفته می شوند.

و با این دو مرحله همه چیز آماده است تا کاربر جستجوی خود را انجام دهد. در این مرحله ، یک الگوریتم راه اندازی می شود   که شاخص ها را جستجو می کند و نتایج را با در نظر گرفتن صدها فاکتور رتبه بندی ، همه در یک میلی ثانیه ، ترتیب می دهد. این جادو نیست ، SEO است.

 

10 کلید موقعیت یابی SEO
موقعیت آلی  از یک وب سایت است که توسط بسیاری از عوامل، که در طول زمان و با پیشرفت موتورهای جستجو تکامل یافته اند را تحت تاثیر قرار. بیایید 10 کلید بزرگ SEO در صفحه داخلی  و  خارج از صفحه SEO را ببینیم  .


 

1) صفحه SEO-on: استراتژی کلمات کلیدی را انجام دهید
هر  استراتژی موقعیت یابی طبیعی  باید از یک تحلیل کلمه کلیدی خوب شروع شود ، که جنبه هایی مانند حجم جستجوها ، سطح رقابت ، فصلی بودن و مرتبط بودن اصطلاح را برای نام تجاری در نظر می گیرد.

سئو چیست

 

2) صفحه جستجوگرها: URL ها را بهینه کنید
URL  باید کوتاه باشد، آسان به خواندن و نمایه شده توسط موتورهای جستجو. سعی کنید آنها را تا حد ممکن ساده نگه دارید و کلید واژه اصلی صفحه ای را که به آن مراجعه می کنند داشته باشید.  این نکته آخر یک قسمت اساسی از  موقعیت یابی وب است . اگر کلمه کلیدی در آن گنجانده نشود ، Google محتوا را به درستی فهرست نمی کند.

 

3) SEO on-page: ساختار صفحات با عنوان 
برچسب های سرصفحه (H1 ، H2 ، H3 ...) برای سازماندهی اطلاعات درون هر متن ، چه برای موتورهای جستجو و چه برای کاربران ، ضروری است.

ساختار محتوای SEO

 

4) SEO در صفحه: زمان بارگیری خود را تماشا کنید
Google صفحات با زمان بارگیری بسیار کند را مجازات می کند ، که همچنین باعث ایجاد نرخ پرش بالا و بدتر شدن تجربه کاربر می شود. بنابراین ، باید یک بررسی فنی کامل برای بهینه سازی تمام عواملی که بر سرعت بارگیری تأثیر دارند ، انجام شود. برای تسهیل این کار موقعیت یابی SEO ، یکی از پرکاربردترین ابزار برای ارزیابی سرعت بارگیری یک صفحه ، PageSpeed ​​Insights است.

سئو چیست

5) SEO در صفحه: محتوای با کیفیت ایجاد کنید
در پایان ، هر دو گوگل و کاربران برای محتوای دارای ساختار آسان خوانایی که اطلاعات عمیقی را ارائه می دهد ، ارزش قائل هستند. این فیلم را تماشا کنید تا بیاموزید چگونه می توانید یک  استراتژی محتوای  موفق ایجاد کنید که به شما کمک کند  خود را به طور طبیعی در موتورهای جستجو  و در  موقعیت TOP 1 قرار دهید .


 

6) SEO خارج از صفحه: لینک های ورودی با کیفیت دریافت کنید
ساخت لینک  یک عامل کلیدی در موقعیت SEO است، اما همه چیز نیست می رود. همیشه برای تولید پیوندهای با کیفیت روی تکنیک های طبیعی شرط بندی کنید.

 

7) SEO خارج از صفحه: بازاریابی ویدیویی انجام دهید
فیلم های با کیفیت  تولید لینک های بسیاری برای سایت شما، و اگر شما قطع آنها را در YouTube، خواهد همچنین در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود.

 

8) SEO خارج از صفحه: وبلاگ نویسی مهمان
وبلاگ نویسی مهمان  روش بسیار موثر برای هر دو موقعیت است خود را به عنوان یک کارشناس صنعت در جستجوگرها برای تولید لینک های ورودی به وب سایت خود را.

 

9) SEO خارج از صفحه: اینفوگرافیک و سایر عناصر گرافیکی ایجاد کنید
هرچه محتوای شما غنی تر باشد ، تولید پیوندهای ورودی از طریق ارگانیک آسان تر خواهد بود. اینفوگرافیک  یکی از اکثر فرمت های محبوب، به خصوص اگر در مطالعات خود را بر اساس.

 

10) SEO خارج از صفحه: شرط بندی در شبکه
در پایان ، آنچه برای بهبود اعتبار وب سایت شما بهترین نتیجه را دارد ،  برقراری ارتباط با افراد دیگر در بخش  خود و جستجوی فرصت هایی برای همکاری با یکدیگر است. همه برنده خواهند شد!

 

استراتژی های اصلی SEO
با تکامل موقعیت ،  استراتژی های SEO  که اعمال می شوند نیز پیشرفت می کنند. اینها روندهای اصلی در استراتژی های جستجوگرها است که باید برای وب سایت خود در نظر بگیرید:

جستجوهای صوتی . تخمین زده می شود که در سال 2020 ، 50٪ جستجوها از طریق صدا ، با فناوری هایی مانند بلندگوهای هوشمند یا دستیار Google انجام خواهد شد. این به معنای تغییر مهمی در نحوه برخورد با موقعیت است ، زیرا جستجوی صوتی طولانی تر ، دم طولانی تر است و به روشی طبیعی تر بیان می شود.

حیث التفاتی . هوش مصنوعی به طور فزاینده ای نقش برجسته تری در موقعیت یابی دارد. بنابراین ، موتورهای جستجو به جای جستجوی کورکورانه کلمات کلیدی ، قادر به تشخیص عمدی کاربر هستند حتی اگر جستجو خود را به روش های مختلف بیان کنند. بنابراین ، تمرکز باید همیشه روی سودمندی برای کاربر و محتوای با کیفیت باشد.

موقعیت صفر گوگل . به طور فزاینده ، جستجوهای Google نتیجه ای در "موقعیت صفر" دارند ، یعنی بخشی از محتوای یک صفحه را به عنوان پاسخ مستقیم به سوال کاربر نشان می دهد. برای حضور در اینجا ، مهم است که داده های غنی را در وب سایت خود قرار دهید.

اولویت بندی موبایل . این یک واقعیت است که سالهاست که گوگل تصمیم گرفته است رتبه بندی وب را بر اساس نسخه خود برای تلفن های همراه انجام دهد ، نه برای رایانه ها. بنابراین ، بهانه ای برای نداشتن یک وب سایت موبایل کاملاً بهینه شده ، چه از طریق یک طراحی پاسخگو یا AMP (Accelerated Mobile Pages) وجود ندارد.

آگاهی از برند به عنوان یک عامل SEO . با هوشمندتر شدن الگوریتم های گوگل ، به نظر می رسد عواملی مانند قطع ارتباط لینک نام تجاری می توانند در این زمینه نقش داشته باشند. در پایان ، آگاهی و موقعیت تجاری دو عنصر هستند که به طور متقابل سود می برند ، بنابراین شما باید هر دو را به خوبی کار کنید.

 

Blackhat SEO در مقابل Whitehat SEO
در دنیای جستجوگرها ، ما می توانیم "مدارس" مختلف را از یکدیگر تفکیک کنیم ، زیرا بسیاری از روش های ممکن برای بهبود موقعیت وب سایت وجود دارد. اما مهمترین تمایز  SEO blackhat در مقابل SEO whitehat است .

 

Blackhat SEO
ما SEO را سیاه نمایی می نامیم   که استفاده از تکنیکهای موقعیت غیراخلاقی یا حتی صریحاً توسط موتورهای جستجو ممنوع است. در کوتاه مدت ، می توان رتبه بندی وب سایت را با این نوع اقدامات بهبود بخشید ، اما در دراز مدت هرگز ارزش آن را ندارد ، زیرا در نهایت این اقدامات شناسایی و مجازات شدیدی می شوند.

در میان   رایج ترین تکنیک های SEO blackhat ما:

Cloacking : ایجاد وب سایتی با هدف موتورهای جستجو (اما برای انسان غیرقابل خواندن) و "پوشاندن آن" با وب سایت دیگری با هدف کاربران اما قابل پیگیری نیست استانداردهای گوگل شامل این است که محتوای مورد نظر برای موتورهای جستجو و کاربران باید همیشه یکسان باشند.

پر کردن کلمات کلیدی: تکرار یک کلمه کلیدی بارها و بارها تا Google بتواند ما را در برابر آن قرار دهد و بر کیفیت محتوا و تجربه کاربر تأثیر منفی بگذارد.

متن پنهان : روش دیگری که قانون نمایش محتوای یکسان به موتورهای جستجو و کاربران را نقض می کند ، در این حالت متن هایی با همان رنگ پس زمینه یا اندازه های کوچک قلم را مخفی می کند.

چرخش : ایجاد خودکار محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو اما با کیفیت پایین.

خرید پیوند - پیوندهای ورودی همیشه باید از طریق ارگانیک تهیه شوند.

 

Whitehat SEO
در طرف دیگر سکه ، SEO سفید داریم ، یعنی سویی  که فقط از  تکنیک های موقعیت یابی اخلاقی استفاده می کند  و از برکت موتورهای جستجو برخوردار است. ما همیشه باید روی SEO whitehat شرط بندی کنیم و به خاطر داشته باشیم که نتایج متوسط ​​و بلندمدتی را برای ما به ارمغان می آورد.

SEO whitehat تکنیک  شیوه SEO در صفحه و خارج صفحه که ما قبلا مورد بحث عبارتند از: بهینه سازی ساختار URL و بارگذاری بار، با اضافه کردن هدر، استفاده از عناصر چند رسانه ای، ارسال مهمان، و غیره

 

اهمیت اولین نمایه سازی موبایل و بهترین روش ها
امروزه میزان ترافیک دستگاه های همراه بیش از رایانه است. و از آنجا که گوگل به خوبی از این موضوع آگاه است ، اولین نمایه سازی موبایل را در الگوریتم خود قرار داده است.

نمایه سازی اولین تلفن همراه  این است که  الگوریتم گوگل  به حساب اولین نسخه تلفن همراه از یک سایت برای تعیین موقعیت آن است. برای مدیران وب ، این بدان معنی است که وب تلفن همراه باید نسخه اصلی در نظر گرفته شود و بنابراین باید کاملاً بهینه شود. برای این منظور ، توصیه می شود یا یک نسخه واحد از وب با طراحی پاسخگو ایجاد کنید ، یا از ابزار Google Accelerated Mobile Pages استفاده کنید ، که برای طراحی وب سایت هایی متمرکز بر بهینه سازی و سرعت بارگیری استفاده می شود.

علاوه بر این ، همیشه توصیه می شود که این توصیه های Google را برای اولین بار در فهرست بندی موبایل قرار دهید:

اطمینان حاصل کنید که  خزنده Google می تواند به تمام منابع  و محتوای وب سایت شما دسترسی داشته و آنها را ارائه دهد. برای این کار ، از روباتهای متا یکسان در هر دو نسخه تلفن همراه و دسک تاپ استفاده کنید ، اجازه ندهید که محتوای مهم تنبل شود (به عنوان مثال ، وقتی کاربر در جایی از صفحه کلیک می کند) و به Google اجازه دهید تمام امکانات شما را پیگیری کند.

بررسی کنید که  وب سایت تلفن همراه شما دارای محتوای مشابه سایت دسک تاپ باشد  و از عناوین یکسان در هر دو استفاده کند.

داده های ساخت یافته خود را بررسی کنید (قطعه های غنی) : مطمئن شوید سایت تلفن همراه همان نسخه رایانه را شامل می شود ، تلفن همراه بودن URL های داده های ساخت یافته سایت تلفن همراه را بررسی کنید و اگر از Highlighter داده استفاده می کنید ، آن را با سایت وارد کنید وب

از فراداده یکسان   در هر دو نسخه سایت استفاده کنید.

استاندارد Better Ads را  برای نمایش تبلیغات در دستگاه های تلفن همراه دنبال کنید  .

اطمینان حاصل کنید که  محتوای بصری وب سایت شما (تصاویر و فیلم ها) از بهترین روش ها مانند تهیه تصاویر با کیفیت بالا ، استفاده از قالب های پشتیبانی شده و قرار دادن فیلم ها در جایی که کاربران تلفن همراه به راحتی آنها را پیدا می کنند پیروی می کند.

 

تحلیل سئو: بهترین ابزارها
برای تسهیل کار موقعیت یابی و  تحلیل سئو ، همیشه ایده خوبی است که به ابزاری اعتماد کنیم که می تواند کار ما را ساده کند. برای شروع ، برای 5 مورد دلخواه ما ثبت نام کنید:

Google Keyword Planner : کلاسیک کلاسیک ها. فقط با وارد کردن یک کلمه کلیدی یا وب سایت ، می توانید تعداد زیادی پیشنهاد برای کلمات کلیدی و داده های مرتبط مانند حجم جستجو ، رقابت و هزینه هر کلیک را مشاهده کنید. البته ، اگر حساب فعال در Google Ads ندارید ، برخی از داده ها محدود می شوند.

کنسول جستجوی گوگل : ابزاری ضروری در جستجوگرها برای کنترل بهتر موقعیت شما ، اندازه گیری دقیق عملکرد و ترافیک وب سایت و شناسایی خطاهایی که می توانند به موقع روی رتبه بندی تأثیر بگذارند. ویژگی های آن شامل داده های دقیق عملکرد جستجو ، بازرسی URL ، تجزیه و تحلیل پوشش و بررسی قابلیت استفاده از تلفن همراه است.

SemRush : این ابزار به ویژه برای انجام تجزیه و تحلیل سئو از رقابت بسیار جالب است. شما می توانید ببینید که چقدر بازدید ارگانیک از وب سایت های رقیب انجام می دهد ، چه میزان بازدیدکننده پرداخت می شود ، چه لینک هایی به آنها اشاره می کند و حتی چه کلمات کلیدی آنها استفاده می کنند.

Moz : Moz نرم افزار SEO است که شامل چندین ابزار مفید است. مورد علاقه ما Moz Site Crawl است ، که در شناسایی سریع و رفع خطاهای SEO متمرکز است. به شما امکان می دهد به سرعت یک سایت را ردیابی کنید و مسائل جدید و تکراری را ردیابی کنید و شامل نمودارها و توضیحات مربوط به تأثیر هر اشکال است.

SimilarWeb : این ابزار کلمات کلیدی پرطرفدار و پربازدیدترین مطالب را در هر سایت شناسایی می کند تا به شما در افزایش حضور هر کلمه کلیدی و ایجاد محتوای موثرتر کمک کند.

 

SEM و SEO: چه تفاوت هایی دارند
گاهی اوقات بین اصطلاحات SEO و SEM سردرگمی وجود دارد  ، زیرا هر دو به موقعیت یابی در نتایج جستجوی Google (یا سایر موتورهای جستجو) اشاره دارند. با این حال ، اینها رشته های مختلفی هستند.

SEO کوتاه شده برای بهینه سازی موتور جستجو (بهینه سازی موتور جستجو) است. SEO فرآیند  بهبود قابلیت مشاهده یک وب سایت در نتایج ارگانیک  موتورهای جستجو است ، به این معنی که شرکتی که صاحب موتور جستجو است ، بابت موقعیت یابی پرداخت نمی شود.

در عوض ، SEM یا بازاریابی موتور جستجو (بازاریابی برای موتورهای جستجو) مبتنی بر قرار دادن  تبلیغات پولی  در نتایج جستجو ، از طریق سیستم عامل های تبلیغاتی مانند Google Ads است.

از میان تفاوت های اصلی  بین SEM و SEO  موارد زیر را برجسته می کنیم:

محل در نتایج جستجو . به طور معمول ، تبلیغات پولی در ستون بالا و سمت راست قرار می گیرند ، در حالی که نتایج ارگانیک ، قسمت باقیمانده را اشغال می کنند. اگرچه موقعیت SEM در نگاه اول به نظر سودمندتر می رسد ، به خاطر داشته باشید که بسیاری از کاربران تبلیغات را نادیده می گیرند و مستقیماً به نتایج ارگانیک می روند.

سرمایه گذاری مورد نیاز . سئو به سرمایه گذاری مشخصی در زمان ، تلاش و منابع نیاز دارد ، اما در نهایت بازدید از وب سایت ما "رایگان" است. در عوض ، SEM مستلزم این است که ما هر بار که کاربر روی تبلیغات کلیک می کند ، برای رفتن به وب سایت خود هزینه کنیم.

دوره بهبود سرمایه گذاری . SEO یک استراتژی میان مدت و بلند مدت است ، در حالی که با SEM می توانیم نتایج فوری بیشتری کسب کنیم.

نوع محتوایی که ما با آن کار می کنیم . SEO متمرکز بر تولید محتوای با کیفیت است ، به عنوان مثال مقالات وبلاگ که موضوعی را به طور عمیق پوشش می دهند و با عناصر گرافیکی همراه هستند. در عوض ، با SEM ما عمدتا با تبلیغات متنی کوتاه و صفحات فرود کار می کنیم.

SEO و SEM  رشته های مکملی هستند ، بنابراین همیشه ترجیح داده می شود که آنها را با هم کار کنیم ، با در نظر گرفتن اینکه کدام کلمات کلیدی برای قرار دادن تبلیغات کوتاه مدت مناسب ترند (به طور کلی ، کسانی که قصد خرید بالایی دارند) و اینکه کدام یک بیشتر به آنها علاقه داریم کار بر روی محتوا و اقتدار در دراز مدت (به طور معمول ، بیشترین جستجوی اطلاعات).

 

گوگل و سئو محلی
جستجوگرها محلی  یک ابزار ضروری برای کسب و کار با فروشگاه های فیزیکی است که ما اجازه می دهد کاربران را به آنها را از جستجوهای خود را. به عنوان مثال ، اگر کاربری "رستوران ژاپنی" را جستجو کند ، Google رستوران های اطراف را برای بازدید از آنها پیشنهاد می کند.

سئو محلی یک شرکت در Google به سه عامل بستگی دارد:

ارتباط : میزان جستجوی کاربر با کسب و کار محلی چقدر مطابقت دارد.
فاصله : فاصله فروشگاه یا محل کار بر اساس مکان کاربر است.
برجستگی : چقدر یک شرکت یا مکان شناخته شده است. سایت های بسیار معروف ممکن است زودتر در نتایج جستجوی محلی Google ظاهر شوند ، حتی اگر به اندازه دیگران نزدیک نباشند.
برای اینکه بتوانید خود را در نتایج SEO محلی Google قرار دهید ، ثبت نام در  Google My Business ، سرویس Google برای شرکت ها ضروری است. در اینجا می توانید یک نمایه رایگان با اطلاعات مربوط به کسب و کار خود ایجاد کنید.

برای بهبود SEO محلی شرکت خود در Google ، این توصیه ها را بنویسید:

اطلاعات کامل و دقیقی در مورد تجارت خود ارائه دهید تا بیشتر مرتبط باشد.
با اطلاعات منحصر به فرد و ارزشمندی که شامل مهمترین کلمات کلیدی است ، تجارت خود را توصیف کنید.
مکانهای مشاغل خود را با Google برای کسب و کار من بررسی کنید تا در نتایج جستجو نشان داده شوند.
عکسها را به کارتها اضافه کنید تا برای کاربران جذاب تر و آموزنده تر شوند.
مشتریان را تشویق کنید تا نظرات خود را در Google بگذارند و به آنها پاسخ دهند.
ساعت خود را به روز نگه دارید تا مشتریان بالقوه از زمان باز کردن شما مطلع شوند.
 

ایجاد پیوند و استراتژی ارسال مهمان
ایجاد لینک و ارسال مهمان دو عنصر اساسی  SEO خارج از صفحه هستند . در هر دو مورد ، هدف تولید پیوندهایی به وب سایت شماست که اقتدار آن را در برابر موتورهای جستجو افزایش می دهد و بازدیدهای ارگانیک را جلب می کند.

 

پیوند ساختمان
ایجاد پیوند بر اساس ایجاد  پیوندهای ورودی  به وب سایت ما است. بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید که پرداخت هزینه پیوندها یا استفاده از هرزنامه مجازات می شود. ما همیشه باید این نکته را مطرح کنیم که پیوندهای ایجاد شده ارزش واقعی کاربر را ارائه می دهند وگرنه خود را در معرض مجازات Google قرار می دهیم.

اینها برخی از توصیه های اساسی برای ایجاد یک پیوند با کیفیت است:

انجام  تجزیه و تحلیل  از اعتبار خود و رقابت. ارزش همه پیوندها یکسان نیست ، بنابراین باید ارزیابی کنیم که کدام وب سایت ها ما را بهم پیوند می دهند و چه میزان از اختیارات آنها را دارند.
 در بخش خود به دنبال  همکاری با وب سایت ها باشید. بی فایده است که صفحه ای که شما را پیوند می دهد از اقتدار زیادی برخوردار است ، اگر موضوع هیچ ارتباطی با شما ندارد.
از  انواع مختلف متن لنگر استفاده کنید . نوشتارهای لنگر بیش از حد بهینه شده برای گوگل مشکوک هستند ، زیرا نشان می دهد پیوندها با تکنیک های جعلی بدست آمده است به همین ترتیب ، با نسبت پیوندهای nofollow و dofollow مراقب باشید.
کم کم برو برنامه هایی به صورت خودکار برای تولید پیوند به صورت انبوه وجود دارد ، اما Google آنها را به راحتی شناسایی و مجازات می کند. بهترین چیز این است که پیوندها به روشی ارگانیک و مترقی تولید می شوند.
 

ارسال مهمان
ارسال مهمان بر اساس انتشار  مقالات به عنوان مهمان  در وبلاگ های دیگر بخش شما است ، بنابراین از وب سایت آنها به وب سایت شما پیوند ورودی ایجاد می شود. برای کارایی این تکنیک ، ما همیشه باید کیفیت وب سایتی را که میزبان مقاله ماست و هم خود محتوا را در اولویت قرار دهیم.

 

چگونه نمایندگی سئو خود را انتخاب کنیم؟
سئو یک رشته بسیار پیچیده است که نیاز به زمان و منابع زیادی از تیم شما دارد. بنابراین ، معمولاً ایده خوبی است که این کار را از طریق یک آژانس تخصصی جستجوگرها به دست متخصصان بسپارید.

آژانس جستجوگرها  مسئول تهیه گزارش از نیازهای مشتری، اجرای یک ممیزی از وضعیت، تهیه و اجرای یک طرح موقعیت موتور جستجو، اندازه گیری نتایج و برقراری ارتباط به طور مداوم با مشتری است.

برای موفقیت در انتخاب آژانس جستجوگرها ، مهم این است که ابتدا کار خود را با  تعریف واضح نیازهای شرکت شروع  کنیم و به دنبال یک همکار با نمایه مناسب بگردیم. آژانس های کوچک و بزرگی وجود دارد که در بخش های تجاری یا جنبه های خاصی از سئو تخصص دارند ... بنابراین باید درمورد آنچه می خواهید روشن باشید.

اینها مهمترین عواملی هستند که باید هنگام انتخاب در نظر بگیرند:

از آژانس هایی که قول اولین موقعیت گوگل را دارند  (و حتی در کوتاه مدت حتی بیشتر) فرار کنید  . یک آژانس سئو باید صادق و واقع بین باشد و اعتراف کند که نمی تواند نوید چنین نتایج مشخصی را بدهد.

از شارژ کلمات کلیدی خودداری کنید  . به طور فزاینده ای ، SEO یک رشته جامع است که در آن کیفیت محتوا و تجربه کاربر از تعداد کلمات کلیدی وارد شده مهم تر است.

به دنبال آژانس هایی باشید که خدمات جامعی را ارائه دهند  ، یعنی هم عناصر فنی بیشتر سئو و هم آنهایی که به بازاریابی و محتوا مربوط هستند را پوشش دهند.

شفافیت  و  ارتباطات ارزش  . یک آژانس سئو خوب قادر است مشتری را توضیح دهد که چه کاری انجام می دهد ، حتی اگر هیچ شناختی از این بخش نداشته باشد. علاوه بر این ، شما باید گزارش نتایج خود را به طور مرتب ارسال کنید و برای پاسخ به سالات در دسترس باشید.

این نیاز به یک  درمان شخصی دارد . برنامه کار و بودجه باید همیشه بسته به شرایط و نیازهای هر مشتری جداگانه باشد.

اجازه ندهید آژانس شما  سئو SEO را سیاه کند . آنها همیشه باید به روشنی توضیح دهند که می خواهند چه عملی را اعمال کنند و اطمینان حاصل کنند که توسط Google مجازات نمی شوند.

در دام  قیمت های خیلی پایین نیفتید . انجام سئو با کیفیت زمان ، دانش و منابع زیادی را می گیرد ، بنابراین هیچ میانبر احتمالی وجود ندارد.