قدمه ای بر تجزیه و تحلیل صوتی به عنوان یک مقدمه مستقل برای تحلیل صوتی عمل می کند و زمینه نظری بسیاری از تکنیک های پیشرفته را فراهم می کند. این نظریه ضروری را برای توسعه برنامه های مهندسی صوت پوشش می دهد ، اما همچنین از تکنیک های برنامه نویسی ، به ویژه MATLAB® ، برای رویکرد کاربردی تر به موضوع استفاده می کند. نظریه اصلی و آزمایشات قابل تکرار برای نشان دادن مفاهیم نظری از دیدگاه عملی ترکیب شده و پایه محکمی در زمینه تجزیه و تحلیل صوتی ارائه می دهد.رویکرد عملی برای پردازش سیگنال: اولین کتابی که بر تجزیه و تحلیل صدا از دیدگاه پردازش سیگنال تمرکز کرده است ، و اجرای عملی را در کنار مفاهیم نظری نشان می دهدمقدمه ای بر کتابشناسی سنجی : توسعه و روندهای جدید مقدمه ای قابل فهم ، خواندنی و آسان برای کتابشناسی سنجی ارائه می دهد. نکته مهم این است که این کتاب آخرین تحولات کتاب سنجی (مانند ارتفاع سنجی و غیره) و چگونگی تغییر حوزه در دهه آینده را بررسی می کند. در ادبیات ، کتابشناسی به طور کلی از یکی از دو منظر مورد بحث قرار می گیرد: (1) صرفاً ریاضی/آماری یا (2) پیامدهای جامعه شناختی آن. هر دو رویکرد بسیار دور از آن است که اکثر کاربران بخواهند کتابسنجی را اعمال کنند. این کتاب با ارائه تاکتیک هایی در مورد نحوه استفاده از کتاب سنجی در حوزه فعالیت علمی آنها ، این نیاز را برطرف می کند.درک درستی از شاخص های کتاب سنجی ، از جمله سابقه و اهمیت آنها ، طبقه بندی در عملکرد کمی و ارزیابی علم و تحقیقات را در اختیار خوانندگان قرار می دهد.
شامل مروری بر مهمترین شاخص ها ، زمینه های کاربرد آنها ، و اینکه کجا و چه زمانی باید و نباید استفاده شوند
روندهای آینده در ارزیابی عملکرد کمی تحقیقات علمی را مورد بحث قرار می دهد
پل شکاف بین نظریه و عمل را پر کنید: نویسندگان نحوه اعمال معادلات را در مثالها و منابع کد واقعی نشان می دهند و به شما مهارت های فنی را برای توسعه برنامه های کاربردی در دنیای واقعی ارائه می دهند.
کتابخانه کد متلب: این کتاب با کتابخانه ای مستند از توابع متلب و آزمایش های قابل تکرار همراه است
استخراج ویژگی های صوتی ، طبقه بندی صوتی ، تقسیم بندی صدا و بازیابی اطلاعات موسیقی همه با جزئیات همراه با مطالبی در مورد پردازش صوتی اصلی و نمایش دامنه فرکانس و فیلتر کردن مورد بحث قرار می گیرد. در سراسر متن ، مثالهای MATLAB® قابل تکرار با توصیفات نظری همراه است ، و نشان می دهد که چگونه می توان مفاهیم و معادلات را در توسعه سیستمها و اجزای تجزیه و تحلیل صوتی به کار برد. ترکیبی از کد MATLAB® و نظریه ضروری ، خواننده را قادر می سازد تا در دنیای سیگنال های صوتی تحقیق کند و برنامه های صوتی در دنیای واقعی را در حوزه های مختلف توسعه دهد.