دوره آمار آماری اغلب در مدارس بهداشت عمومی ، دانشکده های پزشکی و گهگاه در بخش های آمار و زیست شناسی یافت می شود. جمعیت دانشجویان این دوره ها با تنوع آمادگی متفاوت است.دوره آمار این کتاب فرض می کند که خواننده حداقل دو سال جبر دبیرستان دارد ، اما نیازی به آشنایی قبلی با آمار نیست. این کتاب که برای افرادی که ممکن است از ریاضیات بترسند نوشته شده است ، مشکلات فنی را به حداقل می رساند و بر اهمیت آمار در تحقیقات علمی تأکید می کند. درک طراحی و تجزیه و تحلیل اساسی مورد تاکید است. محدودیت های تحقیق ، طراحی و تکنیک های تحلیلی مورد بحث قرار می گیرد و به خواننده اجازه می دهد تا نتایج را به طور دقیق تفسیر کند. داده های واقعی ، چه پردازش شده و چه خام ،دوره آمار به طور گسترده در مثال ها و تمرین ها استفاده می شود. بسته های محاسباتی آماری - MINITAB ، SAS و Stata - یکپارچه شده اند. استفاده از رایانه و نرم افزار امکان تمرکز بیشتر بر مفاهیم را فراهم می کند و به کامپیوتر اجازه می دهد تا اعداد لازم را انجام دهد.دمه ای بر بیوتکنولوژی یک کتاب درسی بیوتکنولوژی است که برای دانشجویان کارشناسی طراحی شده است. این کتاب مبانی زیست شناسی سلولی ، بیوشیمی و بیولوژی مولکولی را پوشش می دهد و تکنیک های آزمایشگاهی مخصوص فناوری های مورد بحث در کتاب را معرفی می کند. این بیوتکنولوژی های خاص را در دو سطح نظری و کاربردی مورد بررسی قرار می دهد.دوره آمار این کتاب مورد توجه مخاطبان زیادی است زیرا شامل پیش زمینه لازم برای درک نحوه عملکرد یک فناوری است.
اصول مهندسی رعایت شده است ،دوره آمار اما به گونه ای که یک مربی بتواند بدون آسیب رساندن به محتوای دوره ، از بخش ها بگذرد
نویسنده از طریق تجربیات تحقیقاتی مستقیم خود با بسیاری از فناوری های زیستی درگیر بوده است. این متن بیش از یک مجموعه اطلاعات است - این یک اثر یکپارچه است که توسط نویسنده ای نوشته شده است که تفاوت های ظریف مربوط به بسیاری از بیوتکنولوژی های مهم امروزه را به طور مستقیم تجربه کرده است.
بیوتکنولوژی رشته ای است که هم علوم پایه و هم مهندسی را در بر می گیرد. در حال حاضر تعداد کمی از کتابهای درسی بیوتکنولوژی وجود دارد که به طور کافی هر دو حوزه را مورد بررسی قرار دهد. کتابهای مهندسی معادله سنگینی دارند و به گونه ای نوشته شده اند که درک آنها برای مهندسین بسیار دشوار است. تلاشهای متعدد دیگر برای ارائه بیوتکنولوژی به شیوه ای گلدار و با محتوای کمی نوشته شده است. نویسنده یکی از اولین دکترا در علوم زیستی و مهندسی زیستی است. او بیش از یک نویسنده شیفته فاکتور فوق العاده مرتبط با بیوتکنولوژی است. او یک محقق در زمینه ژن درمانی ، مهندسی سلول/بافت و سایر مناطق است و بیش از یک دهه است که با فناوری های نوظهور درگیر است.