این کار مرجع گستره ارگونومی شناختی در تعامل کامپیوتر * b1 کامپیوتر (HCI) انسان را پوشش می دهد. این کتاب با پوشش مدل هایی برای طراحی ، روش های یادگیری ، و برنامه ریزی و درک ، به طور خاص مربوط به ارگونومی شناختی تعامل کامپیوتر * b1 انسان است - از تفکر قیاس گرفته تا محاسبه صفحه گسترده ، سازمان دفتر تا کنترل فرآیند. این یک نمای کلی از مسائل HCI از دیدگاه شناختی را فراهم می کند.

جلد پنجم در شناخت و یادگیری ریاضیاین مجموعه بر روی محیط یادگیری غیررسمی و سایر تأثیرات والدین بر رشد شناختی عددی و مداخلات رسمی آموزشی برای بهبود یادگیری و عملکرد ریاضیات تمرکز دارد. این فصل ها شامل استفاده از بازی و بازی های عددی برای بهبود دانش عدد پایه و همچنین عملکرد ریاضیات مدرسه ، ارتباط بین توانایی های ریاضیات اولیه و سیستم اعداد تقریبی و چگونگی کمک خانواده ها به پیشرفت زودرس مهارت های ریاضی است. این کتاب در ادامه به بررسی سیرهای یادگیری در ریاضیات اولیه ، نقش زبان ریاضی در به دست آوردن مهارت های عددی ، ارزیابی مبتنی بر شواهد از مهارت های ریاضی اولیه ، روش های تشدید مداخلات ریاضیات اولیه ، استفاده از تشبیهات در آموزش ریاضیات ، نمودارهای مبتنی بر طرح برای آموزش نسبت ها و نسبت ها ،نقش فرآیندهای شناختی در درمان مشکلات یادگیری ریاضی ، و مسائل مربوط به محو مداخله را بیان می کند.

  • تأثیر نسبی مدرسه و خانواده را در یادگیری ریاضی شناسایی می کند
  • در مورد اثر بازی عددی برای بهبود ریاضیات بحث می کند
  • ویژگی های یادگیری مسیرهای ریاضی
  • نقش زبان ریاضی را در مهارت های عددی بررسی می کند
  • شامل ارزیابی مهارتهای ریاضی است
  • نقش شناخت را در درمان مشکلات یادگیری مبتنی بر ریاضیات کاوش می کند