وزارت دادگستری روز چهارشنبه اعلام کرد ، چهار نفر از جمله هومرو زامورانو جونیور راننده کامیون در ارتباط با مرگ مهاجران سن آنتونیو متهم شده اند .

این مرد 45 ساله به یک فقره قاچاق بیگانه و منجر به مرگ متهم است. به گفته مقامات، او اهل براونزویل است اما در پاسادنا، تگزاس مستقر است. او ممکن است به حبس ابد یا مجازات اعدام محکوم شود.

سه نفر دیگر نیز متهم شدند، از جمله کریستین مارتینز، که ظاهراً در تماسی با آقای زامورانو در مورد طرح قاچاق صحبت کرده است، و خوان کلودیو و خوان فرانسیسکو دلونا مندز، اتباع مکزیکی، که به دلیل استفاده از آدرس آنها برای ثبت تراکتور، پیدا شدند. تریلر که مهاجران را قاچاق می کرد.

دست‌کم 53 نفر کشته شدند، «انباشته» در داخل تراکتور-تریلر کامیون در نزدیکی سن آنتونیو ، تگزاس ، اتفاقی که مقامات معتقدند ممکن است مرگبارترین حادثه قاچاق انسان در تاریخ مدرن ایالات متحده باشد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ، "از دست دادن غم انگیز زندگی" در تگزاس را "هولناک و دلخراش" خواند، در حالی که ران نیرنبرگ، شهردار سن آنتونیو آن را "تراژدی وحشتناک انسانی" خواند.
عکس: مهاجران در تراژدی تریلر تگزاس جان خود را از دست دادند و به دنبال زندگی بهتر بودند
روز دوشنبه، حداقل 53 نفر پس از گیر افتادن در داخل یک تراکتور-تریلر در نزدیکی پایگاه نیروی هوایی لاکلند در سن آنتونیو در اواخر ژوئن 2022 جان خود را از دست دادند. مقامات اکنون آن را مرگبارترین حادثه قاچاق در تاریخ ایالات متحده می نامند، زیرا مرگ و میر غم انگیز و رنج ناگفته بر این موضوع تأکید می کند. ناامیدی مردمی که به شمال می‌روند و به دنبال زندگی بهتری هستند و می‌خواهند زندگی خود را با این کار به خطر بیندازند، حتی اگر این به معنای ورود به مسیرهای خطرناک قاچاق انسان باشد.

در تصاویر، در اینجا برخی از 53 نفری را مشاهده می کنید که زندگی آنها این هفته پس از اینکه در گرمای شدید در حومه سن آنتونیو رها شدند، به طور ناگهانی متوقف شد . فرانسیسکو گاردونیو، رئیس موسسه ملی مهاجرت مکزیک، گفت: کشته شدگان شامل 27 نفر از مکزیک، 14 نفر از هندوراس، هفت نفر از گواتمالا و دو نفر از السالوادور بودند.

الکساندر میگل آندینو نایت، مارگی تامارا پیس گراجدا و فرناندو ردوندو نایت

آلخاندرو میگوئل اندینو کابالرو و دوست دخترش مارگی تامارا پاز گراجدا، همراه با برادر کابالرو، فرناندو ردوندو کابالیرو، در نزدیکی سن آنتونیو، تگزاس پس از کشف 51 جسد در یک تریلر داغ پر از مهاجران مرده که به صورت قاچاق به ایالات متحده منتقل شده بودند، جان باختند.
در این عکس بدون تاریخ ارائه شده توسط کارن کابالرو، پسرش فرناندو ردوندو کابالرو در مکانی نامعلوم در هندوراس عکس می گیرد.

ویلمر تولول و پاسکوال ملوین گواشیاک

پسر عموی 13 ساله اهل تزوکوبال گواتمالا بودند که با انجام همه کارها با هم بزرگ شدند. ویلمر آخرین بار روز دوشنبه به مادرش، مگدالنا تپاز، پیام داد و این یادداشت را نوشت: "مامان، ما داریم بیرون می رویم." بستگان در هوستون که قرار بود این هفته این دو پسر را انتخاب کنند، بعداً این خبر وحشتناک را که توسط دولت گواتمالا نیز تأیید شد، به خانواده‌های این کودکان مخابره کردند: آنها روز دوشنبه در تریلر بودند و زنده نمانده بودند.
«به دنبال فرصت‌های بهتر»: عموی بازمانده‌ای که در بیمارستان بستری شده است، سفر برادرزاده‌اش به شمال را شرح می‌دهد.
به گفته ساکنان محلی، خوزه لوئیس واسکز قبل از شروع سفری که به فاجعه ختم شد، در یک منطقه کوهستانی دورافتاده در جنوب مکزیک زندگی می کرد، جایی که یک تلفن تنها چند خانواده بومی را به جهان خارج متصل می کند.

اکنون این مرد 31 ساله در بیمارستانی در سن آنتونیو، تگزاس، پس از کم‌آبی شدید در یک کامیون تراکتور تریلر متورم که در آن حداقل 53 مهاجر در بدترین تراژدی قاچاق انسان در تاریخ اخیر ایالات متحده جان خود را از دست دادند، در بیمارستانی در سن آنتونیو، تگزاس بستری است.

یکی از آنها 13 سال سن داشت.

واسکز اخیراً ارتش مکزیک را ترک کرده بود، به گفته عمویش آکیلینو گوزمن، که گفت برادرزاده خود را چندین هفته قبل از عزیمت به ایالات متحده دیده است. آقای گوزمان گفت اما واسکز آن برنامه های سفر را به اشتراک نگذاشته بود.

آقای گوزمن به رویترز گفت: «حدس می‌زنم داستان همان داستان همیشه بود. "به دنبال فرصت های بهتر."
هومرو زامورانو، 45 ساله، به یک فقره قاچاق بیگانگان منجر به مرگ متهم شده است و انتظار می رود روز پنجشنبه در اولین جلسه دادگاه فدرال حاضر شود.

در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در روز چهارشنبه، مقامات مکزیکی بینش جدیدی از مسیری که زامورانو از مکزیک در پیش گرفت ارائه کردند.

گزارش شده است که این مرد 45 ساله در لاردو وارد ایالات متحده شد و گشت مرزی سفارشی عکسی از راننده خندان در حالی که او با ده ها مهاجری که در تریلر کامیون جاسازی شده بودند، می گذراند.

به گزارش KSAT News ، گزارش شده است که کامیون از پست های بازرسی در Encinal و Cotulla عبور کرده است.

به گفته دپارتمان تگزاس، سوابق دستگیری زامورانو، که در تگزاس زندگی می‌کند، نشان می‌دهد که او از سال 1995 با این قانون برخورد کرده است، با محکومیت‌های مختلف از اتهامات جنایت دزدی از یک سکونتگاه تا جنایت برای اتهامات ماری جوانا. تاریخ جنایی ایمنی عمومی.